10 sfaturi pentru o viață sănătoasă

Ziua Pământului se sărbătorește în fiecare an pe 22 aprilie. Aceasta marchează începuturile mișcării de ecologie din SUA în anii `70, care s-a răspândit mai apoi în toată lumea. Chiar dacă evenimentul a trecut, noi am ales să sărbătorim momentul cu o propunere pe termen lung. Să încercăm să urmăm câteva sfaturi practice, care ne vor ajuta să avem o viață mai sănătoasă, o stare generală mai bună și un mediu mai curat.  

infografic_web_ziua_pamantului (1).png

  • Dacă vei mânca produse locale și de sezon, vei sprijini economia locală.

În plus, vei avea o stare generală mai bună, pentru că te vei asigura că alimentele pe care le consumi sunt proaspete, au proprietăți nutriționale optime și mănânci variat în funcție de sezon.

  • Dacă mănânci zilnic legume și fructe, vei crește aportul de vitamine, minerale, antioxidanți din organism. Astfel, îți vei întări sistemul imunitar și vei reduce riscurile de apariție a unor boli cronice, așa cum sunt cancerul și afecțiunile cardiovasculare.  

O alimentație sănătoasă, moderată și variată înseamnă o stare generală de bine și un bun aliat în lupta împotriva bolilor. 

  • Alimentele procesate industrial sunt slabe în substanțe nutritive, conțin zaharuri și grăsimi în exces, dar și aditivi, conservanți, coloranți, potențiatori de aromă. Toate acestea pot perturba sistemul endocrin.

În plus, pe lângă faptul că nu sunt bune pentru organism, ambalarea excesivă a alimentelor dăunează mediului înconjurător din cauza lipsei soluțiilor de reciclare și, în general, a ratei mici a reciclării.

  • Poți avea mai ușor grijă la ce mănânci, dacă gătești acasă. Dacă în timpul săptămânii ești ocupat, ai putea să-ți rezervi câteva ore duminica. Implică-ți familia și prietenii, va fi mai amuzant!
  • O alimentație sănătoasă nu ar trebui să fie ocazională ca dietele de slăbit sau curele de detoxifiere.
  • Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă ca alimentația zilnică a unui adult să conțină:

-cel puțin 400 de g ar trebui să fie fructe și legume (de preferat fără cartofi)

-mai puțin de 30% din alimente să conțină grăsimi

-mai puțin de 10% din alimentația zilnică să conțină zaharuri

-mai puțin de 5 g de sare/zi

  • Sucurile de legume și/sau fructe sunt un bun aliat pentru sănătate. De asemenea, legumele crude, fructele sau nucile pot fi gustări foarte potrivite.

  • Alimentația are o funcție importantă pentru că asigură elementele nutriționale vitale pentru o bună sănătate fizică, psihică și afectivă. Acestea joacă un rol important în prevenirea și dezvoltarea mulor boli. În plus, întărește sistemul imunitar.

  • De asemenea, alimentația poate fi și o formă de terapie: alimentația are o importanță socială, familială și culturală. Să iei masa împreună cu familia sau prietenii este un bun prilej pentru discuții și pentru a te destinde. Alocă cel puțin 20 de minute fiecărei mese.